Ostatni spacer w 2013 roku - Stare i Nowe Miasto

29 grudnia 2013 r.

Kolejny rok dobiegł końca. Dla Warszawiaków był to już drugi rok, kiedy mogli chodzić na wycieczki po Warszawie razem z nami. W ostatnią niedzielę 2013 roku wybraliśmy się na wyjątkowy spacer po Starym i Nowym Mieście. Piękna pogoda i wyjątkowo wysoka jak na tę porę roku temperatura sprawiły, że na naszą wycieczkę wybrało się ponad 30 osób!

Ostatni spacer w 2013 roku rozpoczął się na Placu Zamkowym, przy kościele św. Anny. Nasi Spacerowicze usłyszeli o historii powstania miasta, a następnie o znajdujących się w pobliżu obiektach – Kolumnie Zygmunta i Zamku Królewskim. Ze względu na dużą liczbę dzieci spontanicznie opowiadane były również legendy.

Naszym następnym „przystankiem” tej wycieczki po Warszawie była Archikatedra św. Jana, czyli dawna fara, jeden z pierwszych kościołów Warszawy. Niestety, dzisiejsza archikatedra wygląda zupełnie inaczej niż przed wojną. Ze względu na niedzielne msze nie zwiedzaliśmy wnętrza kościoła, jednak Słuchaczy zainteresowały szczególnie krypty grobowe, w których pochowani są słynni Polacy (ze Stanisławem Augustem Poniatowskim na czele). W tym miejscu nie zabrakło również opowieści o kościele Jezuitów oraz posągu niedźwiedzia...

Dziekanią przeszliśmy na Placyk Kanonia, dawny cmentarz przy kolegiacie. Tutaj młodsza grupa wycieczki miała nie lada frajdę w postaci legendy o tajemniczym dzwonie... Niestety, nikt nie odważaył się okrążyć dzwon trzykrotnie. Mimo wszystko mamy nadzieję, że marzenia wszystkich najmłodszych (i nie tylko!) spełnią się :)

Z Kanonii przeszliśmy na Górę Gnojną, gdzie mogliśmy podziwiać widok prawobrzeżnej Warszawy, a następnie udaliśmy się na Kamienne Schodki, którymi weszliśmy prawie na sam Rynek Starego Miasta. Zanim uczestnicy tej wycieczki po Warszawie usłyszeli o Syrence, nasz przewodnik po Warszawie opowiedział legendę o Bazyliszku.

Następnie przeszliśmy na Nowe Miasto, mijając Barbakan. W tej części uczestnicy wycieczki po Warszawie usłyszeli o kościele Paulinów i słynnej pielgrzymce, ulicy Freta oraz kościele św. Jacka. Na dłuższą chwilę zatrzymaliśmy się przed Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie, czyli dawnym mieszkaniu słynnej polskiej chemiczki. Ostatnim punktem był Rynek Nowego Miasta.

Jeszcze raz bardzo dziękujemy wszystkim naszym Spacerowiczom za obecność i już teraz zapraszamy na wycieczki po Warszawie w 2014 roku! Szczęśliwego Nowego Roku!